header.jpg

 

LUPA KATA LALUAN

 

Pengguna sistem akan diberikan bantuan apabila Lupa Kata Laluan. Walau bagaimanapun, pengguna sistem perlu mengingati jawapan bagi setiap soalan cabaran yang diberikan ketika mendaftar masuk kali pertama. Ini adalah penting kerana soalan cabaran yang dijawab dengan tepat akan membuktikan bahawa ID Pengguna yang dimasukkan adalah milik pengguna tersebut.

 

Mesej ralat seperti di bawah akan dipaparkan jika Kata Laluan atau ID Pengguna tidak sah.

 

regimg_partner_AD_katalaluansalah.jpg

 

i.          Klik [OK].
 

regimg_partner_main2_taglinelupakatalaluan.jpg

 

ii.         Klik pautan Lupa kata laluan?. Skrin akan dipaparkan seperti di bawah:-
 

regimg_partner_AD_lupakatalaluan.jpg

 

iii.           Masukkan ID Pengguna;

iv.           Klik [Set Semula] untuk memasukkan semula ID Pengguna yang lain; atau klik [Hantar]. Skrin akan dipaparkan seperti di bawah:-
 

regimg_partner_AD_katalaluansalah_jawabsoalan.jpg

 

v.            Jawab Soalan Sekuriti yang tertera;
Nota: Jawapan bagi setiap Soalan Sekuriti hendaklah sama dengan jawapan Soalan Sekuriti yang anda berikan ketika mendaftar masuk kali pertama.

vi.           Klik [Set Semula] untuk menjawab semula Soalan Sekuriti; atau klik [Simpan]. Skrin akan dipaparkan seperti di bawah:-
 

regimg_partner_AD_berjayajawab_katalaluansalah.jpg

 

Nota: Sekiranya pengguna tidak berjaya menjawab Soalan Sekuriti melebihi daripada tiga (3) kali, skrin akan dipaparkan seperti di bawah:-
 

regimg_partner_AD_berjaya_jawabsoalan_pengesahan_error2.jpg

 

Nota: Klik [OK].
Pengguna tersebut perlu menghubungi Pentadbir HQ Syarikat atau Agensi untuk membuka / set semula kata laluan yang telah dikunci.

 

vii.         Klik [OK]. Skrin akan dipaparkan seperti di bawah:-
 

regimg_partner_AD_berjayajawab_katalaluansalah_isiTAC.jpg

 

viii.        Periksa emel Jabatan yang mengandungi Kod Akses Transaksi (TAC) yang dihantar kepada anda;

ix.           Masukkan Kod AksesTransaksi;

x.             Masukkan kata laluan baru di ruangan Masukkan Kata Laluan Baharu;

xi.           Masukkan kata laluan baru sekali lagi di ruangan Sahkan Kata Laluan Baharu;

xii.         Klik [Set Semula] untuk memasukkan semula maklumat; atau klik [Hantar]. Skrin akan dipaparkan seperti di bawah:-
 

regimg_partner_AD_berjayajawab_katalaluansalah_isiTAC_berjaya.jpg

 

xiii.        Klik [Ya].
Nota: Pengguna tersebut akan menerima emel yang mengandungi ID Pengguna dan Kata Laluan Sementara untuk mengakses portal rakan niaga.